
Kategorie
Producent
Nowość

Charles Eames (ur. w 1907r. w St. Louis w stanie Missouri) studiował architekturę na Uniwersytecie Waszyngtona w St. Louis. Swoje pierwsze biuro projektowe otworzył wspólnie z Charlesem M. Grayem w 1930 roku. Pięć lat później stworzył kolejną firmę, tym razem z Robertem T. Walshem. W 1938 roku otrzymał stypendium z Cranbrook Academy odf Art i przeniósł się do stanu Michigan i zaczął pracę jako nauczyciel na wydziale projektowania. W 1940 roku wspólnie z Eero Saarinenem wygrali pierwszą nagrodę w konkursie "Organic design and Home Furnishings" zorganizowanym przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MOMA). Po tym sukcesie Eames stanął na czele Wydziału Projektowania w Cranbrook. W 1941 roku poślubił Ray Kaiser.
Ray Eames (Bernice Alexandra Kaiser, ur. w 1912r. w Sacramento w stanie Kalifornia) uczęszczała do May Friend Bennet School w Millbrook, w stanie New York, a potem kontunuowała studia malarskie pod kierownictwem Hansa Hofmanna aż do 1937 roku. Wtedy pokazywała swoje prace w czasie pierwszej wystawy grupy amerykańskich abstrakcjonistów w Riverside Museum w Nowym Jorku. W 1940 roku dostała się do Cranbrook Academy of Art,a rok później poślubiła Charlesa Eamsa.
Wspólnie Ray i Charles Eames stowrzyli niezliczone projekty mebli, które po latach zostały uznane za ikony designu, a charakterystyczny styl, jaki im nadali spowodował, że powszechnie określa się go jako design Eamsów. W połowie lat czterdziestych projektowali wykorzystując innowacyjną w tamtych czasach technologię giętej sklejki. Najbardziej znanym meblem z tego okresu jest LCW - Lounge Chair Wood. Inny mebel w tej technologii to na przykład Eames Elephant. Koniec lat czterdziestych to technologia plastiku - z tamtego okresu pochodzą EPC, EPA, La Chaise. Kolejny materiał i kolejna ikona designu to aluminium i Aluminium Series - linia krzeseł (Aluminium Chair), krzeseł biurowych (Aluminium Office Chair) i foteli (Aluminium Group Armchair), których charakterystycznym elementem konstrukcyjnym jest rama wykonana z aluminium. Jednym z najlepiej rozpoznawalnych mebli jest Eames Lounge Chair - klasyczny fotel klubowy zaprojektowany w 1956 roku.
Wire Chair DKR - krzesło

Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt pochodzi z 1951r. Wire Chair to wariacja na temat organicznego kształtu. Krzesła są dostępne z tapicerką lub bez, z jedną poduszką lub z poduszką na oparcie i siedzisko.
EPA DAR (Eames Plastic Armchair) - fotel

Projekt: Charles & Ray Eames
Eames Plastic Armchair, czyli EPA zaprojektowane w 1950r. przez Ray & Charles'a Eamsów. Po raz pierwszy zaprezentowany był podczas konkursu "Low Cost Design" w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Oryginalny kształt był zmieniany poprzez modyfikowanie podstawy krzesła.
EPC DSR (Eames Plastic Chair) - krzesło

Projekt: Charles & Ray Eames
EPC, czyli Eames Plastic Side Chair z 1950 r. wg. Charles & Ray Eames to współczesna wersja legendarnego Fibreglass Chair. Zaprojektowane we współpracy z Zenith Plastics dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej na konkurs Art's low-cost Furniture design- czyli sztuka designu niskobudżetowego.
EPC DSR/DSX/DSW fiberglass - krzesło

Projekt: Charles & Ray Eames
Fiberglass, to rodzina krzeseł (EPC) i foteli (EPA) z 1950 r. zaprojektowana przez parę Charles & Ray Eames we współpracy z Zenith Plastics dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej na konkurs Art's low-cost Furniture design. Dziś znamy głównie współczesne wersje wykonane z nowoczesnych materiałów. Model Fiberglass przywraca tej ikonie designu oryginalny materiał - żywica poliestrowa wzmacniana przez włókno szklane.
EPC DSW (Eames Plastic Chair) - krzesło

Projekt: Charles & Ray Eames
Eames Plastic Chair, czyli EPC zaprojektowane w 1950r. przez Ray & Charlesa Eamsów. Oryginalny kształt był zmieniany poprzez modyfikowanie podstawy krzesła. Wersja DSW to Dining Height Side Chair Wooden Base czyli klasyczne siedzisko na drewnianych nogach.
EPA DAW (Eames Plastic Armchair) - fotel

Projekt: Charles & Ray Eames
Eames Plastic Armchair, czyli EPA zaprojektowane w 1950r. przez Ray & Charles'a Eamsów. Po raz pierwszy zaprezentowany był podczas konkursu "Low Cost Design" w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Oryginalny kształt był zmieniany poprzez modyfikowanie podstawy krzesła.
EPA RAR (Eames Plastic Armchair) - krzesło

Projekt: Charles & Ray Eames
Eames Plastic Armchair RAR - to projekt z 1950r. Fotelik - bujaczek był oryginalnie zaprojektowany przez Charles & Ray Eames do konkursu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku zatytułowanego "low cost furniture design". Organiczny kształt siedziska z tworzywa później powstał również w innych wersjach i wyprodukowany w milionach egzemplarzy.
ETR (Elliptical Table) - stolik

Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1951. Niski kawowy stolik o eliptycznym kształcie przypominającym deskę surfingową i nie bez powodu jest nazywany serfującym stołem. Chromowana, przestrzenna baza odwołuje się do już znanych nam projektów Eamsów jak np. EPC. Niezwykle rozpoznawalny i zwracający uwagę design.
Hang it all - wieszak

Projekt: Charles & Ray Eames
Hang it all, 1953r. Ten kolorowy wieszak, to świetna alternatywa dla zwyczajnych wieszaków. Zachęca dzieci do wieszania ubrań - stąd nazwa 'Hang it all'. Teraz dostępne nowe wersje kolorystyczne.
LAR - fotel

Projekt: Charles & Ray Eames
Eames Plastic Lounge Height Armchair Rod Base LAR - można często zobaczyć na starych fotografiach przedstawiających wnętrza domu Eamsów stąd można założyć, że był to jeden z ich ulubionych projektów. Idealnie pasuje jako uzupełnienie całej rodziny plastikowych krzeseł zaprojektowanych przez tę parę.
Aluminium EA 117 - krzesło na kółkach

Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a material, który stanowi siedzisko i oparcie krzesla po prostu "naciągnięty" na ten szkielet. Prostota, wysoka jakość wykonania i geniusz Eamsów zachwyca do dziś.
Aluminium Group EA 108 - krzesło obrotowe

Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła po prostu "naciągnięty" na ten szkielet. Prostota, wysoka jakość wykonania i geniusz Eamsów zachwyca do dziś.
Aluminium Group EA 119 - krzesło na kółkach

Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła po prostu "naciągnięty" na tę konstrukcję. Prostota, wysoka jakość wykonania i geniusz Eamsów zachwyca do dziś.
Aluminium Group EA 124 - fotel

Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt autorstwa Charles & Ray Eamesów z roku 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła został po prostu "naciągnięty" na tę konstrukcję.
Aluminium Group EA 125 - podnóżek

Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt autorstwa Charles & Ray Eamesów z roku 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła został po prostu "naciągnięty" na tę konstrukcję.
Pewna najwyższej jakości podnóżka, firma Vitra udziela 30 letniej gwarancji na jego użytkowanie.
Eames Elephant - dekoracja

Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1945. Prawie żadne zwierzę nie cieszy się taką popularnością jak słoń. Podziwiany za majestatyczny wygląd i kochany za poczucie humoru, jest częścią życia dzieci kiedy się nim bawią lub czytają o nim bajki. Charles i Ray Eames również ulegli czarowi słonia i w 1945r zaprojektowali zabawkę ze sklejki. Teraz po raz pierwszy słoń dostępny jest w tworzywie. Jest wspaniałym prezentem dla dziecka, ale i również może pełnić funkcję dekoracyjną w domu. Nadaje się do korzystania na zewnątrz.Eames Elephant Plywood - dekoracja

Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1945. Prawie żadne zwierzę nie cieszy się taką popularnością jak słoń. Podziwiany za majestatyczny wygląd i kochany za poczucie humoru, jest częścią życia dzieci kiedy się nim bawią lub czytają o nim bajki. Charles i Ray Eames również ulegli czarowi słonia i w 1945r zaprojektowali zabawkę ze sklejki.
Eames Elephant small - dekoracja

Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1945. Prawie żadne zwierzę nie cieszy się taką popularnością jak słoń. Podziwiany za majestatyczny wygląd i kochany za poczucie humoru, jest częścią życia dzieci kiedy się nim bawią lub czytają o nim bajki. Charles i Ray Eames również ulegli czarowi słonia i w 1945r zaprojektowali zabawkę ze sklejki. Teraz pojawiła się wersja mniejsza, dla młodszych dzieci. Jest wspaniałym prezentem dla dziecka, ale i również może pełnić funkcję dekoracyjną w domu. Nadaje się do korzystania na zewnątrz.