Kategorie
Producent
Nowość
Promocja
Charles Eames (ur. w 1907r. w St. Louis w stanie Missouri) studiował architekturę na Uniwersytecie Waszyngtona w St. Louis. Swoje pierwsze biuro projektowe otworzył wspólnie z Charlesem M. Grayem w 1930 roku. Pięć lat później stworzył kolejną firmę, tym razem z Robertem T. Walshem. W 1938 roku otrzymał stypendium z Cranbrook Academy odf Art i przeniósł się do stanu Michigan i zaczął pracę jako nauczyciel na wydziale projektowania. W 1940 roku wspólnie z Eero Saarinenem wygrali pierwszą nagrodę w konkursie "Organic design and Home Furnishings" zorganizowanym przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MOMA). Po tym sukcesie Eames stanął na czele Wydziału Projektowania w Cranbrook. W 1941 roku poślubił Ray Kaiser.
Ray Eames (Bernice Alexandra Kaiser, ur. w 1912r. w Sacramento w stanie Kalifornia) uczęszczała do May Friend Bennet School w Millbrook, w stanie New York, a potem kontunuowała studia malarskie pod kierownictwem Hansa Hofmanna aż do 1937 roku. Wtedy pokazywała swoje prace w czasie pierwszej wystawy grupy amerykańskich abstrakcjonistów w Riverside Museum w Nowym Jorku. W 1940 roku dostała się do Cranbrook Academy of Art,a rok później poślubiła Charlesa Eamsa.
Wspólnie Ray i Charles Eames stowrzyli niezliczone projekty mebli, które po latach zostały uznane za ikony designu, a charakterystyczny styl, jaki im nadali spowodował, że powszechnie określa się go jako design Eamsów. W połowie lat czterdziestych projektowali wykorzystując innowacyjną w tamtych czasach technologię giętej sklejki. Najbardziej znanym meblem z tego okresu jest LCW - Lounge Chair Wood. Inny mebel w tej technologii to na przykład Eames Elephant. Koniec lat czterdziestych to technologia plastiku - z tamtego okresu pochodzą EPC, EPA, La Chaise. Kolejny materiał i kolejna ikona designu to aluminium i Aluminium Series - linia krzeseł (Aluminium Chair), krzeseł biurowych (Aluminium Office Chair) i foteli (Aluminium Group Armchair), których charakterystycznym elementem konstrukcyjnym jest rama wykonana z aluminium. Jednym z najlepiej rozpoznawalnych mebli jest Eames Lounge Chair - klasyczny fotel klubowy zaprojektowany w 1956 roku.
Lobby Chair ES 104 - fotel na kółkach
Projekt: Charles & Ray Eames
Lobby Chair ES 104, z 1960 roku wg projektu Charlesa i Ray Eamsów. Składa się z 3 indywidualnych sekcji połączonych elementami z aluminium. Model ten był zaprojektowany do lobby w Rockefeller Center w Nowym Jorku. W kolejnych latach wyprodukowane różne wersje tego krzesła, jednakże wszystkie miały jedną wspólną cechę - nadzwyczajny komfort.
Lobby Chair ES 105 - krzesło obrotowe
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1960. Kolejne dzieło znakomitej pary projektantów zaprojektowane z myślą o Lobby w Rockefeller Center w Nowym Jorku. Lobby Chair swym charakterem przypomina Lounge Chair, jest jednak nieco odmienne w swej formie. Trzy jak gdyby sektory wyłożone miękkimi poduchami tapicerowanymi skórą łączą się ze sobą tworząc niezwykle wygodny i bardzo elegancki obrotowy fotel.
Soft Pad EA 219 - krzesło na kółkach
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich, aluminiowy profil który stanowi prosta konstrukcje, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Podstawa chromowana lub polerowane aluminium.
Soft Pad Group EA 222 - fotel
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich aluminiowy profil który stanowi prostą konstrukcję, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Baza chromowana lub polerowane aluminium, regulowane oparcie.
Aluminium Group EA 124 - fotel
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt autorstwa Charles & Ray Eamesów z roku 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła został po prostu "naciągnięty" na tę konstrukcję.
Aluminium Group EA 119 - krzesło na kółkach
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła po prostu "naciągnięty" na tę konstrukcję. Prostota, wysoka jakość wykonania i geniusz Eamsów zachwyca do dziś.
Soft Pad EA 217 - krzesło na kółkach
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Baza chromowana lub polerowane aluminium.
Aluminium EA 117 - krzesło na kółkach
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a material, który stanowi siedzisko i oparcie krzesla po prostu "naciągnięty" na ten szkielet. Prostota, wysoka jakość wykonania i geniusz Eamsów zachwyca do dziś.
Soft Pad EA 208 - krzesło obrotowe
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Baza chromowana lub polerowane aluminium.
Aluminium Group EA 108 - krzesło obrotowe
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła po prostu "naciągnięty" na ten szkielet. Prostota, wysoka jakość wykonania i geniusz Eamsów zachwyca do dziś.
ETR (Elliptical Table) - stolik
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1951. Niski kawowy stolik o eliptycznym kształcie przypominającym deskę surfingową i nie bez powodu jest nazywany serfującym stołem. Chromowana, przestrzenna baza odwołuje się do już znanych nam projektów Eamsów jak np. EPC. Niezwykle rozpoznawalny i zwracający uwagę design.
Eames Desk Unit EDU - biurko
Projekt: Charles & Ray Eames
Biurko zostało zaprojektowane w 1949 r. przez znany wszystkim duet - Charles & Ray Eames. Jest proste, funkcjonalne i oczarowuje żywymi kolorami. Eamsowie tym razem postawili na maksimum prostoty wykorzystując sklejkę pokrytą okleiną klonową.
Plywood Chair LCW - krzesło
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles i Ray Eames zaczęli eksperymentować ze sklejką poszukując nowego materiału, dającego się formować na potrzeby krzesła. Po raz pierwszy Plywood Chair zostało pokazane w 1946r. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i jest teraz uznawane za klasyka w historii mebli nowoczesnych. W produkcji krzeseł Plywood poszczególne warstwy sklejki są wyginane, kształtowane a następnie zgrzewane ze sobą. Idealnie wygięte siedziska i oparcia są mocowane do podstawy przy pomocy gumowych połączeń zwiększających komfort użytkowania. Plywood Chair jest produkowane w różnych wysokościach siedzisk w zależności od potrzeb użytkowych jak również z podstawą drewniana lub chromowaną. W kolekcji znajduje się również stolik zaprojektowany głównie do użytku z najniższą wersja Plywood Chair z metalową podstawą.
Stools - stołek
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1960. Zaprojektowane przez słynną parę Amerykanów do wykończenia projektu umeblowania lobby Rockefeller Center w Nowym Jorku. Wykonane z litego drewna orzechowego stołki, o trzech różnych kształtach stanowią element niezwykle dekoracyjny i elegancki do każdego wnętrza.
Aluminium Group EA 125 - podnóżek
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt autorstwa Charles & Ray Eamesów z roku 1958. Aluminium Chair jest jednym z najwspanialszych mebli XX wieku. Aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję jest niezwykle elegancki i wygodny, a materiał który stanowi siedzisko i oparcie krzesła został po prostu "naciągnięty" na tę konstrukcję.
Pewna najwyższej jakości podnóżka, firma Vitra udziela 30 letniej gwarancji na jego użytkowanie.
Eames Elephant Plywood - dekoracja
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1945. Prawie żadne zwierzę nie cieszy się taką popularnością jak słoń. Podziwiany za majestatyczny wygląd i kochany za poczucie humoru, jest częścią życia dzieci kiedy się nim bawią lub czytają o nim bajki. Charles i Ray Eames również ulegli czarowi słonia i w 1945r zaprojektowali zabawkę ze sklejki.
Resting Animals Bear - śpiący niedźwiedź
Wielki śpiący miś, który może być podnóżkiem, oparciem albo stołkiem. Resting Animals to projekt, który zaczął się od pytania ludzi o to, z jakimi pamiątkami czy przedmiotami ozdobnymi czują największą więź. Okazało się, że są to zwierzęta, a te, które śpią zdają się być najbardziej lubianymi.
EPA PACC (Eames Plastic Armchair) - fotel na kółkach tapicerowany
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt Charles'a & Ray Eamesów pochodzi z 1950r. Od lat 50 tych Plastic Side Armchair było łączone z różnymi podstawami i produkowane było w milionach i tak właśnie PACC z postawą na kółkach stało się krzesłem biurowym. Wykonane jest z polipropylenu;specjalny mechanizm obrotowy zapewnia komfort użytkowania.