Kategorie
Producent
Nowość
Promocja
Charles Eames (ur. w 1907r. w St. Louis w stanie Missouri) studiował architekturę na Uniwersytecie Waszyngtona w St. Louis. Swoje pierwsze biuro projektowe otworzył wspólnie z Charlesem M. Grayem w 1930 roku. Pięć lat później stworzył kolejną firmę, tym razem z Robertem T. Walshem. W 1938 roku otrzymał stypendium z Cranbrook Academy odf Art i przeniósł się do stanu Michigan i zaczął pracę jako nauczyciel na wydziale projektowania. W 1940 roku wspólnie z Eero Saarinenem wygrali pierwszą nagrodę w konkursie "Organic design and Home Furnishings" zorganizowanym przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MOMA). Po tym sukcesie Eames stanął na czele Wydziału Projektowania w Cranbrook. W 1941 roku poślubił Ray Kaiser.
Ray Eames (Bernice Alexandra Kaiser, ur. w 1912r. w Sacramento w stanie Kalifornia) uczęszczała do May Friend Bennet School w Millbrook, w stanie New York, a potem kontunuowała studia malarskie pod kierownictwem Hansa Hofmanna aż do 1937 roku. Wtedy pokazywała swoje prace w czasie pierwszej wystawy grupy amerykańskich abstrakcjonistów w Riverside Museum w Nowym Jorku. W 1940 roku dostała się do Cranbrook Academy of Art,a rok później poślubiła Charlesa Eamsa.
Wspólnie Ray i Charles Eames stowrzyli niezliczone projekty mebli, które po latach zostały uznane za ikony designu, a charakterystyczny styl, jaki im nadali spowodował, że powszechnie określa się go jako design Eamsów. W połowie lat czterdziestych projektowali wykorzystując innowacyjną w tamtych czasach technologię giętej sklejki. Najbardziej znanym meblem z tego okresu jest LCW - Lounge Chair Wood. Inny mebel w tej technologii to na przykład Eames Elephant. Koniec lat czterdziestych to technologia plastiku - z tamtego okresu pochodzą EPC, EPA, La Chaise. Kolejny materiał i kolejna ikona designu to aluminium i Aluminium Series - linia krzeseł (Aluminium Chair), krzeseł biurowych (Aluminium Office Chair) i foteli (Aluminium Group Armchair), których charakterystycznym elementem konstrukcyjnym jest rama wykonana z aluminium. Jednym z najlepiej rozpoznawalnych mebli jest Eames Lounge Chair - klasyczny fotel klubowy zaprojektowany w 1956 roku.
Wire Chair DKX-5 - krzesło z tapicerowaną poduchą
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt pochodzi z 1951r. Wire Chair to wariacja na temat organicznego kształtu. Krzesła są dostępne z tapicerką lub bez, z jedną poduszką lub z poduszką na oparcie i siedzisko.
Wire Chair DKX-2 - krzesło w całości tapicerowane
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt pochodzi z 1951r. Wire Chair to wariacja na temat organicznego kształtu. Krzesła są dostępne z tapicerką lub bez, z jedną poduszką lub z poduszką na oparcie i siedzisko.
Wire Chair DKX - krzesło
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt pochodzi z 1951r. Wire Chair to wariacja na temat organicznego kształtu. Krzesła są dostępne z tapicerką lub bez, z jedną poduszką lub z poduszką na oparcie i siedzisko.
Wire Chair DKR-5 - krzesło z poduchą na siedzisku
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt pochodzi z 1951r. Wire Chair to wariacja na temat organicznego kształtu. Krzesła są dostępne z tapicerką lub bez, z jedną poduszką lub z poduszką na oparcie i siedzisko.
Wire Chair DKR-2 - krzesło w całości tapicerowane
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt pochodzi z 1951r. Wire Chair to wariacja na temat organicznego kształtu. Krzesła są dostępne z tapicerką lub bez, z jedną poduszką lub z poduszką na oparcie i siedzisko.
Wire Chair DKR - krzesło
Projekt: Charles & Ray Eames
Projekt pochodzi z 1951r. Wire Chair to wariacja na temat organicznego kształtu. Krzesła są dostępne z tapicerką lub bez, z jedną poduszką lub z poduszką na oparcie i siedzisko.
Stools - stołek
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1960. Zaprojektowane przez słynną parę Amerykanów do wykończenia projektu umeblowania lobby Rockefeller Center w Nowym Jorku. Wykonane z litego drewna orzechowego stołki, o trzech różnych kształtach stanowią element niezwykle dekoracyjny i elegancki do każdego wnętrza.
Soft Pad Group EA 222 - fotel
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich aluminiowy profil który stanowi prostą konstrukcję, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Baza chromowana lub polerowane aluminium, regulowane oparcie.
Soft Pad EA 219 - krzesło na kółkach
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich, aluminiowy profil który stanowi prosta konstrukcje, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Podstawa chromowana lub polerowane aluminium.
Soft Pad EA 217 - krzesło na kółkach
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Baza chromowana lub polerowane aluminium.
Soft Pad EA 208 - krzesło obrotowe
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles & Ray Eames, 1969. Porównanie tego krzesła do Aluminium Chair jest jak najbardziej na miejscu. Podobnie jak w tych drugich aluminiowy profil, który stanowi prostą konstrukcję, jest niezwykle elegancki i wygodny, a dodatkowe poduszki którymi wyłożone jest siedzisko i oparcie dostarczają jeszcze większej wygody. Baza chromowana lub polerowane aluminium.
Resting Animals Cat - porcelanowa figurka
Porcelanowa figurka śpiącego kota. Resting Animals to projekt, który zaczął się od pytania ludzi o to, z jakimi pamiątkami czy przedmiotami ozdobnymi czują największą więź. Okazało się, że są to zwierzęta, a te, które śpią zdają się być najbardziej lubianymi.
Resting Animals Bear - śpiący niedźwiedź
Wielki śpiący miś, który może być podnóżkiem, oparciem albo stołkiem. Resting Animals to projekt, który zaczął się od pytania ludzi o to, z jakimi pamiątkami czy przedmiotami ozdobnymi czują największą więź. Okazało się, że są to zwierzęta, a te, które śpią zdają się być najbardziej lubianymi.
Resting Animals - Cat small
Porcelanowa figurka śpiącego kota. Resting Animals to projekt, który zaczął się od pytania ludzi o to, z jakimi pamiątkami czy przedmiotami ozdobnymi czują największą więź. Okazało się, że są to zwierzęta, a te, które śpią zdają się być najbardziej lubianymi.
Resting Animals - Bird small
Porcelanowa figurka śpiącego kota. Resting Animals to projekt, który zaczął się od pytania ludzi o to, z jakimi pamiątkami czy przedmiotami ozdobnymi czują największą więź. Okazało się, że są to zwierzęta, a te, które śpią zdają się być najbardziej lubianymi.
Resting Animals - Bird
Porcelanowa figurka śpiącego kota. Resting Animals to projekt, który zaczął się od pytania ludzi o to, z jakimi pamiątkami czy przedmiotami ozdobnymi czują największą więź. Okazało się, że są to zwierzęta, a te, które śpią zdają się być najbardziej lubianymi.
Plywood Chair LCW - krzesło
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles i Ray Eames zaczęli eksperymentować ze sklejką poszukując nowego materiału, dającego się formować na potrzeby krzesła. Po raz pierwszy Plywood Chair zostało pokazane w 1946r. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i jest teraz uznawane za klasyka w historii mebli nowoczesnych. W produkcji krzeseł Plywood poszczególne warstwy sklejki są wyginane, kształtowane a następnie zgrzewane ze sobą. Idealnie wygięte siedziska i oparcia są mocowane do podstawy przy pomocy gumowych połączeń zwiększających komfort użytkowania. Plywood Chair jest produkowane w różnych wysokościach siedzisk w zależności od potrzeb użytkowych jak również z podstawą drewniana lub chromowaną. W kolekcji znajduje się również stolik zaprojektowany głównie do użytku z najniższą wersja Plywood Chair z metalową podstawą.
Plywood Chair LCM - krzesło
Projekt: Charles & Ray Eames
Charles i Ray Eames zaczęli eksperymentować ze sklejką poszukując nowego materiału, dającego się formować na potrzeby krzesła. Po raz pierwszy Plywood Chair zostało pokazane w 1946 r. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i jest teraz uznawane za klasyka w historii mebli nowoczesnych. W produkcji krzeseł Plywood poszczególne warstwy sklejki są wyginane, kształtowane a następnie zgrzewane ze sobą. Idealnie wygięte siedziska i oparcia są mocowane do podstawy przy pomocy gumowych połączeń zwiększających komfort użytkowania. Plywood Chair jest produkowane w różnych wysokościach siedzisk w zależności od potrzeb użytkowych jak również z podstawą drewniana lub chromowaną. W kolekcji znajduje się również stolik zaprojektowany głównie do użytku z najniższą wersja Plywood Chair z metalową podstawą.